ARA110002V1T1
Nowy produkt
Największe i najmocniejsze auto RC ARRMA dla dużych chłopców, to jest Monster Truck Arrma Kraton, w skali 1:5 i napędem 4x4 na wszystkie koła. Zdobądź moduł Bluetooth, ściągnij na telefon aplikację Spektrum™ Dashboard i wyświetl telemetrię w czasie rzeczywistym. Darmowe elementy do upgrade na V2.
Ten produkt nie występuje już w magazynie
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Masa | 11000g |
Typ | Monster Truck |
Długość | 750mm |
Szerokość | 590 |
Wysokość | 266mm |
Skala | 1:5 |
Rozstaw | 491 |
Napęd | 4WD |
Silnik | Trójfazowy 4985, 1250kv |
Opony | dBoots Copperhead 2 SB śr. 203mm |
Nadajnik | Spektrum DX2e Active® 2.4GHz |
Felgi | MT, 24mm hex, rozm. 124x90mm |
Regulator | Spektrum Firma 160A Smart |
Odbiornik | Spektrum SR6100AT AVC 3-kan. |
Serwo kierunku | Spektrum S905 |
Rozmiar opakowania | 83,0 x 63,0 x 29,0 cm |
W zestawie znajduje się złożony model KRATON™ 8S BLX SPEED Monster Truck z komponentami: trójfazowy silnik Spektrum™ Firma™ 1250Kv, regulator Spektrum™ Firma™ 160A Smart ESC, serwo kierunku Spektrum™ S905 38kg.cm@6V, odbiornik SRS6100AT AVC ®. nadajnik DX2e™ DSM 2,4GHz, W zestawie znajdują się DARMOWE elementy dla upgrade modelu na wersję 2..
Największe i najmocniejsze auto RC ARRMA dla dużych chłopców, to jest Monster Truck Arrma Kraton, w skali 1:5 i napędem 4x4 na wszystkie koła. Jeśli potrzebujesz mieć przegląd swojego auta, zdobądź moduł bluetooth, ściągnij na telefon bezpłatną aplikację Spektrum™ Dashboard i wyświetl obroty silnika, temperaturę regulatora, napięcie odbiornika i dalsze parametry w czasie rzeczywistym. W modelu jest zainstalowana elektronika Spektrum SMART, dlatego nie potrzeba posiadać drogiego nadajnika z wyświetlaczem, ale do wyświetlenia parametrów telemetrii w zupełności wystarcza smartfon z zainstalowaną aplikacją Spektrum™ Dashboard. Nie potrzeba żadnych dalszych czujników telemetrii, o transmisję danych stara się w modelu zainstalowany odbiornik SMART z regulatorem SMART.
W zestawie zawarty jest nadajnik Spektrum™ DX2E Active® oraz odbiornik SR6100AT AVC® (Active Vehicle Control®) w zupełności wykorzystujące innowacyjną technologię telemetrii przy współpracy z regulatorem Spektrum™ Smart Firma™ 160A. Podczas szybkiej jazdy dodatkowo pomoże elektroniczna stabilizacja sterowania i gazu za pomocą systemu AVC®, która zapewni ciągłą i przyjemną szybką jazdę, bez przypadkowego zjeżdżania na boki.
KRATON 8S BLX 4WD jest w stanie osiągnąć szybkość aż 88km/h! W optymalnych warunkach jazdy, przy zastosowaniu akumulatora napędowego LiPol 8S (2 x 4S LiPol) i opcjonalnej zębatki (do dyspozycji w tuningu). Potencjał szybkości jest wyjątkowy i będziesz mógł wykorzystać wszytko, na co się odważysz. Kraton 8S BLX jest dużą i mocną maszyną, która jest odpowiednio wyposażona do jazdy w terenie. Metalowe elementy na eksponowanych miejscach, aluminiowe podwozie, mocny silnik, wydajny regulator, bezpieczna aparatura sterująca RC tworzy komplet, który można zacząć używać po uzupełnieniu dwóch pakietów LiPol 5000mAh 4S 50C Hardcase.
W zestawie BEZPŁATNIE zestaw tuningowych części, za pomocą których łatwo i szybko zmodernizujecie model na wersję V2. Zestaw pod upgrade na V2 zawiera:
Nowy Arrma Kraton jest stworzony do nieskończonej całodziennej zabawy. Model ma solidną konstrukcję mechanizmu napędowego, które jest całkowicie wykonane ze stali, wszystkie elementy wirujące są ułożone w łożyskach kulkowych. Stalowe półosie, koła zębate przekładni i dyferencjałów.
Dla maksymalnej wytrzymałości mechanizmu sterowania, najważniejsze elementy jak kulowe czopy z końcówkami, ułożenie zwrotnic czy płyta sterowania są wykonane ze stali.
Silnik jest ułożony w centralnej części podwozia na lewej stronie. Na środku podwozia znajduje się centralna przekładnia z kołem napędowym, dlatego zębatka silnika musi być łatwo dostępna w celu regulacji luzu międzyzębowego. Doskonała konstrukcja łoża silnika umożliwia łatwą regulację przełożenia lub demontaż silnika dla potrzeb serwisowania. Anodowany na czerwono, aluminiowy uchwyt silnika można w prosty sposób ustawić i dobrze zamocować. Przesuwany uchwyt ułatwia w ten sposób ustawienie położenia silnika prostym poluzowaniem śrub, które są łatwo dostępne. To rozwiązanie w znaczny sposób ułatwia luzu międzyzębowego.
Dobrze zaprojektowane przestrzenne wieże amortyzatorów umożliwiają jazdę również w bardzo ciężkim terenie. Olejowe aluminiowe amortyzatory o średnicy 24mm posiadają tłok o średnicy 20mm oraz regulowaną twardość sprężyny za pomocą gwintowanego pierścienia.
Doskonałym elementem konstrukcyjnym na podwoziu jest pomocniczy wspornik karoserii, która wykonuje swoją pracę podczas przewrócenia auta na dach. Chroni przed deformacją karoserii i ewentualnym uszkodzeniem.
Chociaż płyta podwozia wykonana jest z utwardzonej i mocnej płyty duralowej, dla zapewnienia maksymalnej sztywności między wieże amortyzatorów a środkiem podwozia założone są duralowe drążki, które tworzą trójkąt i wytwarzają idealny dźwigar.
Podwozie jest wykonane z wytrzymałego utwardzanego duralu 4mm 6061-T6, które ma powierzchnię anodowaną na czarno. Na dolnej części podwozia są wytrawione loga RR ARRMA i tworzą niepowtarzalną kompozycję.
Tak duży model RC auta musi mieć odpowiednie koła terenowe, wytrzymałe uniwersalne opony dBoots COPPERHEAD 2 SB z agresywnym wzorem bieżnika są zamontowane na sztywnych czarnych, nylonowych felgach MT, co autu Kraton zapewni doskonałą trakcję dla natychmiastowego przyśpieszenia i bezpiecznego hamowania. Brutalną siłę napędu pomagają przenieść na koła sześciokątne piasty 24mm! Felgi mają średnicę 124mm, opony 203mm.
Kraton ma doskonale opracowaną, bardzo szczegółowo zabarwioną karoserię z doskonale wykonanym designem. Karoseria występuje w dwóch wariantach kolorystycznych z dominującymi kolorami zielono-czarnym lub pomarańczowo-czarnym. Wystarczy wybrać tylko odpowiednią wersję. Dla zwiększenia wytrzymałości karoserii podczas przypadkowego przewrócenia auta w czasie jazdy na karoserii są masywne plastikowe pasy, które chronią eksponowane miejsca przed uszkodzeniem.
Serwis auta ułatwia modularna koncepcja ważnych grup montażowych. Część elektroniczną tworzy moduł, który zawiera odbiornik, regulator i serwo kierunku.
Podstawowym i bardzo ważnym elementem systemu telemetrii systemu SMART jest regulator Spektrum™ Firma™ 160A Smart, który gromadzi dane i przesyła je do odbiornika, potrafiącego przesyłać dane telemetrii. Z tego powodu są do dyspozycji w czasie rzeczywistym prąd, temperaturę, całkowite napięcie akumulatora (przy zastosowaniu akumulatora SMART), napięcie poszczególnych ogniw akumulatora, temperaturę akumulatora, pozostałą pojemność i obroty silnika. I to bez dalszych czujników!
Moduł jednostki napędowej tworzą silnik Spektrum™ Firma™ 1250kv z centralną przekładnią. Dla bezpiecznego chłodzenia silnik ma korpus z aluminium i radiator z masywnym użebrowaniem i wentylatorem.
Technologia AVC jest najnowszą innowacją Spektrum od Horizon Hobby w dziedzinie odbiorników do modeli aut. Ten system stabilizacji przynosi całkowicie nowy sposób sterowania aut RC. Technologia AVC wykorzystuje czujniki do jednoczesnej korekty sterowania i gazu. Wynikiem jest płynniejsza jazda, stabilne zachowanie na prostej i w zakręcie oraz bezpieczniejsze trzymanie się drogi.
Zabezpieczony system mocowania akumulatora utrzymuje go za pomocą dwóch pasków, które bezpiecznie utrzymują akumulator na swoim miejscu. Zasobnik akumulatora ma plastikowy kojec wokół każdego akumulatora i ten nie może się w czasie jazdy przesuwać. Akumulatory są ułożone na podwoziu za regulatorem z silnikiem i optymalnie ustawia położenie środka ciężkości.
W zestawie zawarty jest nadajnik Spektrum DX2e Active. Auto można używać zaraz po wypakowaniu. Oznaczenie Active oznacza, że można nadajnik uzupełnić o opcjonalny moduł Bluetooth z uchwytem telefonu, zainstalować aplikację i korzystać z telemetrii. Nadajnik DX2e z funkcją Spektrum AVC - poziom stabilizacji ustawia się potencjometrem Dual Rate. Ustawiany rewers na kanale gazu i kierunku, trymer na kanale gazu i kierunku, podwójne wychylenia, ustawiany Fail-safe, kontrola napięcia baterii nadajnika za pomocą zielonej diody LED, dzięki zintegrowanej antenie nie grozi jej uszkodzenie przy nieostrożnym obchodzeniu.
Duże auto wymaga zastosowania mocnego partnera przy sterowaniu, tym jest serwo S905, które ma moment: 38kg.cm przy napięciu 6V, szybkość: 0,2s/60° przy 6V, wodoodporna i pyłoszczelna obudowa oraz mocna metalowa przekładnia. Rozmiary serwa 60 x 55 x 29 mm.
O sterowanie regulatora stara się nowoczesny 32-bitowy mikrokontroler ARM Cortex M4. Informacje o typie, temperaturze i napięciu ogniw akumulatora regulator odczytuje bezpośrednio z akumulatora Smart za pośrednictwem przewodu danych. Transmisja danych z akumulatora Smart do regulatora jest za pośrednictwem jednego przewodu danych, który znajduje się w konektorze IC5. Do odbiornika dane są przenoszone przez protokół SRXL2. Elektronika jest kompletnie zalana w specjalnej masie, która chroni przed wniknięciem wilgoci czy nieczystości do elektroniki. Regulator załącza się i programuje przyciskami, które schowane są pod gumową osłoną.
Trójfazowy silnik Spektrum Firma 4685 1250kv, 4-polową konstrukcją dla wysokiej mocy i doskonałej sprawności. Wał 5mm jest ułożony w łożyskach kulkowych, konektory 6,5mm ze złoconymi kontaktami dla niezawodnego i efektywnego połączenia.
Nadajnik DX2E można wyposażyć w opcjonalny moduł Bluetooth SPM6741, sparować go ze smartfonem i zainstalować aplikację Spektrum Dashboard™, co umożliwi aktywację telemetrii w nadajniku DX2E i odbiorniku Spektrum w modelu auta RC.
Odbiornik Spektrum SR6100AT jest ułożony w wodoodpornej obudowie. Ma opatentowany system Spektrum AVC (Active Vehicle Control) z pełnym zasięgiem telemetrii (odbiornik wykorzystuje maksymalną dozwoloną moc nadajnika 100 mW EIRP). System stabilizacji AVC koryguje kierunek jazdy modelu auta i dokonuje natychmiastowych odpowiednich korekt, dzięki którym model nie ucieka z żądanego kierunku. Odbiornik RC Spektrum SR6100AT obsługuje technologię Spektrum Smart - komunikuje się z elektronicznymi regulatorami Spektrum Smart FIRMA i przenosi telemetrię bez czujników.
Do uruchomienia modelu są potrzebne 4x baterie AA do nadajnika, akumulator napędowy oraz adekwatną ładowarkę akumulatora napędowego
Model należy użytkować na dwóch identycznych akumulatorach 4S LiPol (14.8V).
Akumulatory Spektrum z technologią Smart obecnie przedstawiają najnowocześniejszy i najbezpieczniejszy sposób ładowania akumulatorów.
Jeśli zdecydujesz się na zastosowanie w modelu Arrma nowoczesnych akumulatorów Smart LiPol, to polecamy poniższą ładowarkę:
Również potrzebna będzie redukcja do ładowania IC5/IC3.
Do normalnej eksploatacji samochodu RC potrzebny jest klej do opon, klej do śrub, zestaw narzędzi i olej silikonowy do amortyzatorów. Z naszej oferty polecamy niedrogi zestaw narzędzi do samochodów RC.
Klej do opon przykleja opony do felgi. Opona musi być zawsze mocno przyklejona do felgi na całym obwodzie! Jeśli opona nie będzie przyklejona na całym obwodzie, może pęknąć. Klej do opon ma specjalny skład, który jest w stanie łączyć takie materiały jak guma czy nylon, a jednocześnie po stwardnieniu jest elastyczny. Polecamy klej do opon Robitronic z naszej oferty - zobacz polecane akcesoria.
Od czasu do czasu konieczne jest dodanie oleju silikonowego do amortyzatorów modelu i wymiana oleju w mechanizmach różnicowych. Podczas normalnej pracy występuje tylko niewielki wyciek oleju silikonowego wzdłuż tłoczysk amortyzatora. Jeśli powierzchnia tłoczysk amortyzatora lub stan uszczelek jest w złym stanie, wyciek oleju może być duży. W takich przypadkach dostarczane są zestawy naprawcze lub pojedyncze części. Z naszej oferty olejów silikonowych polecamy oleje silikonowe TLR (Team Losi Racing), zobacz zalecane akcesoria.
Do rutynowej konserwacji wymagany jest klej do śrub. Śruby wkręcane w materiał metalowy (np. śruby w silniku, śruby ustalające w zębatce) należy zabezpieczyć przed poluzowaniem za pomocą tego kleju.
Opakowania ochronne mają na celu zmniejszenie ryzyka związanego z transportem i ładowaniem akumulatorów. Akumulatory LiPol mogą, przy zachowaniu niewielkich wymiarów i niewielkiej wagi, zapewniać wysokie prądy rozładowania i mieć dużą pojemność na długi czas jazdy. Akumulator LiPol jest narażony głównie na uszkodzenia mechaniczne.